2012-08-03

Nyklippt våtdräkt

Vi har idag hämtar våra våtdräkter från Dräktverkstaden på Kungsholmen. Dom är nu sydda med en dragkedja fram på bröstet och även på sidan av låren. Löpningarna är långa på tävlingen emellanåt och det krävs att vi kan ha ett bra löpsteg och luft i lungorna.

Jag körde igår kväll en Swimrun tävling i Hellasgården i min långa våtdräkt. Det gick bra men klart jobbigt i heldräkt när det är varmt och en högre puls som en tävling alltid innebär. Körde på 1,12,56 mot förra gången på 1,18 som då var en träningsrunda. Det var verkligen många duktiga som var med och en kille satte banrekord på ca 58 min. Även bästa tjej var under timmen. Jag springer ju bättre relativt min simning och är klart uthållig så jag hoppas att min nya korta dräkt och längre löpsträckor är till min fördel. Igår körde vi två varv på en bana där ett varv innehåller 3 km löpning och 1 km simning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar