2012-08-31

I racemood för sol och vind

I morse började jag med kolhydratsuppladdningen. Vitargo Electrolyte som förutom kolhydrater också innehåller salter som kroppen behöver. Minskar risken för kramper.

Idag säger YR.no att det blir sol på måndag, ca 18 grader, och vind runt 8-9 m/s. Känns bra att det är sol, kommer att gå åt mycket vätska men det blir klart roligare och bättre sikt. Vinden kunde gärna vara lite svagare men är glad för att det inte skall blåsa över 10 ( som det ser ut nu....). Det blir väder iallafall for sure.

Den här veckan har träningsmässigt varit lugn. Jag har undvikit träning som drar på sig mjölksyra men har hållit igång med lugn löpning och swimrun. I onsdag körde jag och David ett pass på drygt 40 min, 1 km simning och knappt 5 km löpning i full utrustning. På lördag em träffar vi Micke Rosén och några andra som kört loppet tidigare och finetunar allt och tar tacksamt emot tips.

På söndag vid lunchtid går båten ut från Saltis till Sandhamn. Är nu klart i racemood och känner ett pirr i magen som brukligt men också ett lugn i kroppen. Målbilden är tydligt. David och jag springer in under målfållan på Utö och vi skall ha kul under tiden och njuta av möjligheten att få göra denna tävling.

Såg en skön text som vi måste anamma på måndag - Water Is worth loving.!


3 kommentarer:

  1. Kör hårt!
    Har följt er blogg i några veckor. Kul med fler 'Ö till Ö'are i infobranschen.

    SvaraRadera
  2. Inte i år.
    Vi körde 2011, men siktar på att köra 2013 igen.
    Det är ett episkt race.
    Kör hårt.

    SvaraRadera