2012-06-26

Hjälp med kroppen

När man tränar hårt gäller det också att ge tillbaka något till kroppen. Det handlar först och främst att tillåta sig vila men också att ta hand om musklerna.

Jag går till min otroligt duktiga och trevliga naprapat Tomas Fransson sedan många år. Ibland för att behandla akuta kramper i ryggmuskulatur, preventiva behandlingar före långlopp och ofta också efter hårda påfrestningar. Senast igår var jag där för att behandla en inflammerad hälsena och ansträngda vader.

Min hälsena har varit ett problem under en tid och oroat mig men efter bla behandling med laser igår känner jag mig betydligt mer positiv. Jag tror att kombinationen med mycket löpning, cykling och simning under våren har ansträngt vaderna mer än normalt. Jag kör en behandling till innan semestern.

Igår kväll körde jag annars en timmes simpass med Human Ambition ute vid Hellasgården. Varierat pass med lite långsim, starter, små tighta tävlingar och panikövningar. Den sistnämnda handlade om att i par simma fullt i 8 armtag. Den andra simmar efter och hoppar bock över den första och så turas man om. Att bli nedtryckt i vattnet och direkt därefter maxa simning frestade på lungorna men det var totalt sett ett mycket bra pass - trots lite kyligt och regnigt väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar