2012-05-25

Race director Lemmel på besök

Idag hade vi Michael Lemmel på besök på vårt informationsmöte vilket var skoj. Michael berättade mer om tävlingen och kopplingen mellan Solidiets AAA rating och ÖtillÖ. För att nå högsta betyg i vår kreditvärdering som aktiebolag krävs en tydlig målbild,  god planering och genomförande.

För att nå AAA i 20 år som några få företag är förunnande att klara av krävs också uthållighet, vilja och motivation. Därför delar Soliditet ut näringslivets uthållighetspris,  Soliditet Diamond Award, till de få företag som klarar av det varje höst. Det är också därför Soliditet är sponsor till tävlingen ÖtillÖ. Det krävs liknande egenskaper för att vinna Soliditet Diamond Award och för att starta och ta sig imål i tävlingen ÖtillÖ.

Mina egna förberedelser går framåt. Igår hade jag ett riktigt bra simpass. Vi körde flera olika övningar och totalt blev det 2450 m. Skickar med en bild på hur det såg ut på tavlan igår inför träningen. Annars är det dags att gå ut och simma i sjöarna och springa i våtdräkt. Jag fick frågan efter Michaels dragning om jag inte är nervös och känner en oro inför tävlingen. Visst känner jag det men jag har gjort många tuffa uthållighetstävlingar tidigare och min målbild för denna tävling är klar, jag förbereder mig noggrant och jag skall göra mitt absolut yttersta för att gå imål tillsammans med David.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar